Hildegard von Bingen

y la tradición visionaria de Occidente

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Datos del libro

Papel
Clase de producto: Estudios
Editorial: Herder Editorial
ISBN: 9788425424113
Publicación: 09/2005
Formato: Rústica con solapas
Idioma: Español
Número de páginas: 256
Tamaño: 14.10 x 21.60
24.90 €

Plazo de entrega

Epub
Editorial: Herder Editorial
ISBN: 9788425431463
Publicación: 10/2012
Formato: EPUB
Idioma: Español
13.99 €

Palabras claves

Las visiones de Hildegard von Bingen despliegan un riquísimo universo simbólico, que es el objeto de estudio de este libro. A través de diversas aproximaciones se trata de comprender el fenómeno visionario, ya como una experiencia extraordinaria, ya como parte integrante del proceso creador. La floración de las imágenes, su descripción y plasmación plástica es abordada a partir de comparaciones que ofrecen contrapuntos al caso de esta mística renana del siglo XII, tales como el Apocalipsis de Juan de Patmos, los espirituales del Oriente de luz estudiados por el iranólogo y filósofo Herny Corbin, o la obra del artista surrealista Max Ernst. La imaginación creadora de Hildegard von Bingen aparece como el origen de una tradición visionaria de Occidente, sagrada y secularizada, cuya estética se fundamenta en el valor de las imágenes.

Hildegard von Bingen

Hildegard von Bingen and the visionary tradition of the Occident [Hildegard von Bingen y la tradición visionaria de Occidente].

The visions of Hildegard von Bingen reveal a rich symbolic universe, which is the subject of this book. Various approaches are used in an attempt to understand the visionary phenomenon, whether as an extraordinary experience or as an integral part of the creative process. Flowering images, their description and the plastic form given to them, are approached by contrasting the case of this 12th century Rhenish mystic with examples such as the Apocalypse of John of Patmos, the Orient of Light studied by the philosopher and professor of Islamic Studies, Corbin Herny, and the work of surrealist artist Max Ernst. Hildegard von Bingen’s creative imagination appears as the source of a visionary tradition in the West, both sacred and secular, with an aesthetic based on the value of images.

Victoria Cirlot Valenzuela (Barcelona, 1955) teaches Medieval and Comparative Literature in the Faculty of Humanities at Pompeu Fabra University (Barcelona) and is the activities coordinator for the University Institute of Culture at Pompeu Fabra University. She is co-director of the El Árbol del Paraíso [Paradise Tree] collection of books, published by Ediciones Siruela, and vice-president of the Association of Bibliotheca Mystica et Philosophica Alois M. Haas. Her publications concern medieval culture (weaponry, chivalry, medieval art, Arthurian romance, lyric art of the troubadours, feminine mysticism), 20th century aesthetics and symbolism.

 



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